081206



Kära Sverige!

I dag är det lördag, men vi har varit i kyrkan
redan i dag på grund av presidentvalet imorgon.
Jag och Vicci fick ställa oss framför församlingen
och berätta lite snabbt om oss själva.
Vi var där i tre timmar, dansade och fotograferade.
Riktig härlig energi.

Eftersom vi inte har jobbat i dag, så har dgen förflutit
ganska långsamt.
Vi har hunnit med att sola, men jag blev inte speciellt
brun. Som tur är så kommer det en ledig dag imorgon
också.
Jag blir alldeles matt av värmen, så i dag sov jag "siesta".
"Papa" och Vicci smög sig på mig med vatten, men jag
gav igen under lunchen.

Jag, Vicci och "Papa" gick en runda runt Atonsu-Agogo.
Vi passade på att fotografera och hälsa på invånarna.
"Take my picture", sa dem så fort de såg kameran.
"Thank you, thank you!"

Ikväll tog vi den dagliga promenaden med "Papa" för
att köpa bröd.
Jag trivs, men börjar sakna alla där hemma.
Ändå vet jag nu, att när jag läser detta hemma,
så kommer jag att längta hit istället - förhoppningsvis.

/Charlotte

Medase = Tack
Obibini = Svart (man/kvinna)
Obruni = Vit (man/kvinna)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0