081211



Kära Sverige!

Nu är det snart bara tre dagar kvar tills vi åker tillbaka till Sverige.
I går spenderande vi dagen i Kejtia för att handla kläder och smycken.
Därefter åkte vi med "tro-tro" och taxi till Lakepoint. (Se bild ovan.)
Vi hamnade på världens lyxigaste hotell:
dusch, stor säng, rinnande vatten och toalett - himmelriket för 26 cedi.
Så mycket pengar hade förstås inte vi, så Mike fick skicka en taxi för att
betala räkningen och hämta oss.
Ännu ett tillfälle där språket ger bristningar i kommunikationen.

I dag packade vi klart våra väskor och sa "hejdå" till familjen.
Jag och Vicci lämnade våra hemadresser till dem, så
förhoppningsvis skriver de till oss.

Efter nästan fyra timmars resa så är vi vid Cape Coast.
Tack vare min tå så sover vi i de nedre rummen på vårt hotell = dåliga rum.
Ännu en natt ska jag dela säng med Vicci.
Klockan är snart elva och jag har fått mig ännu en kall dusch och tänkte sova.

/Charlotte

En man: Take your sister! (Mannen håller en vit flicka i famnen.)
Jag: She isn't my sister!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0