081213



Kära Sverige!

Hemma i Sverige vet jag att det nalkas Lucia
och det är faktiskt första året som jag missar firandet.
Inte för att jag är en traditionsenlig människa,
men vem vill missa lussekatter och myspyset?
En sak är säker och den är att jag ska ge mig själv
en massa julkänsla när jag kommer hem.
Här i Ghana är det svårt, trots att de spelar julmusik
och har julpynt lite varstans.

I dag åt vi frukost på hotellets tak.
Jättemysigt och jag fick äta Ghana-brödet, som jag
blivit så fäst vid.
Vi åkte mot Elmina Castle, som en gång i tiden var ett
slavfort, i bland annat Sveriges händer.
Tyvärr var guiden obegriplig vissa gånger, men det finns
alltid information att hämta på Internet.

Efter rundturen på en timme, tog vi en "tro-tro" tillbaka
till det område där vi bor nu.
Haltandes gick jag, Vicci och vår handledare, Mike, till
ett matställe intill stranden.
Spagetti och köttfärsås glänste extra mycket på menyn
och jag valde maträtten förnöjt även denna gång.

Mätta och belåtna tog vi oss tillbaka hem till hotellet.
Jag och Vicci hade under förmiddagen bestämt oss
för att testa havet, efter vårat lilla besök under gårdagens
solnedgång.
Vi bytte om till badkläder och att bada i Atlanten en
decemberdag kändes underligt, men ändå otroligt härligt.
Vi hoppade bland vågorna och skrapade våra knän blodiga
på havsnottnen när vi trillade omkull i svängarna.

Imorgon blir det tyvärr hemresa, men jag är i alla fall
brun och snygg i håret, så det så!

/Charlotte

Jag: Haha, vågen gav dig en "bitchslap", Vicci!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0