081214



Kära Sverige!

Sista dagen i Ghana är kommen.
Jag längtar hem till Sverige, men känner
mig tung och ledsen över att lämna Ghana.
Jag har äntligen kommit in i landets rytm och
är inte riktigt beredd på att möta snön,
lämna tillbaka mina sandaler till min överfulla
garderob och komma tillbaka till verkligheten.
Än vill jag inte låsa in mina minnen, utan skaffa
mig fler i detta underbara land.

Imorgon lär jag i alla fall vara på svensk mark igen,
hur konstigt det än låter. Just nu sitter jag i shorts
och sandaler på andra sidan ekvatorn. (Eller ja,
i närheten av andra sidan av ekvatorn.)

Jag är tacksam för att det finns många filmer
att titta på under flygresan hem, i alla fall.

/Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0