021202



Kära Sverige!

Första dagen på barnhemmet.
Väldigt speciellt, men mysigt.
Mike, vår handledare, hämtade upp oss efter
ännu en skumpig bussresa med "Popo".
Vi hade kommit till Kumasi.

Mike fixade oss en taxi som tog oss till det
område av Kumasi, Atonso-Agogo, som vi
befinner oss i nu.
Här ska vi bo i en veckas tid, hos vår värdfamilj.
Pappan jobbar för "Light for children" och heter Yaw.
Resten av familjen är mamman Miriam, dottern Naumbra
och sonen "Papa" - som vi fick kalla honom för.
Finn förståelse i att jag inte greppar deras namn.
Enda middagen i dag blev spagetti med någon
slags tomatsås.
Gott!
Men jag får inte glömma att "Popo" lagade en himmelsk
frukost till oss i morse; bröd med äggröra, te och ananas.
Ikväll hjälpte jag till att diska och Vicci försökte sig på att
pressa till "fufu". En väldigt känd national maträtt, som jag dock
ännu inte har testat.
Imorgon ska vi börja jobba!

/Charlotte

Jag: Vad frågade han dig?
Vicci: Hur jag mådde. Vadå liksom, ser jag blek ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0